sauna

Sauna, o solutie ideala in sezonul rece

Sauna este mai mult decat o sedinta „fierbinte” de relaxare, oferind multiple beneficii pentru sanatate. Chiar daca nu pare, o partida de transpiratie profunda si sanatoasa la sauna, va avea un efect revigorant asupra intregului organism, relaxand muschii si eliberand tensiunea acumulata de stres. Iata cateva dintre cele mai importante beneficii are saunei:

O piele mai sanatoasa si mai stralucitoare

In timpul transpiratiei abundente induse de sauna, pielea este puternic vascularizata si prin ea vor fi eliminati nutrientii existenti in stratul subcutanat. Un alt efect al saunei, il reprezinta eliminarea de diferite toxine prin piele. Este indicat ca sedinta de sasuna sa fie urmata de un dus pentru spalarea acestor toxine eliminate.

Detoxifierea

Sauna are ca efect si eliminarea mai multor substante toxice si metale grele din organism, iar astfel se va usura sarcina rinichilor. Conform studiilor, o sedinta de sauna poate curata aproximativ o treime din cantitatea de sange „filtrata” de rinchi in mod normal.

Imbunatirea sistemului cardiovascular

Prin sauna, se intaresc contractiile musculare ale inimii si producerea de celule rosii si plasma. De asemenea, va creste rezistenta la efort fizic.

Hipertermie

Prin expunerea la temperaturi exterioare ridicate, va creste si temperatura organismului, rezultand astfel o stare de febra artificiala. Aceasta are ca efect producerea suplimentara de celule albe si anticorpi care vor elimina virusii si agentii patogeni din sange. In special, daca simti ca esti pe cale de a te molipsi cu o raceala, o sauna umeda cu ulei volatil de eucalipt iti va imbunatati respiratia.

Recomandari generale pentru sedintele de sauna

  • In timpul unei sedinte de sauna, se pierd foarte multe lichide. Astfel, pentru a combate deshidratarea excesiva, este recomandat sa bei aproximativ doi litri de apa inainte, dar si dupa sauna.
  • Pentru a evita contaminarea cu diferite bacterii sau micoze, este indicat sa folosesti in saunele publice un prosop pe care sa te asezi. Nu ai nevoie de imbracaminte si este suficient sa te invelesti intr-un prosop.
  • Inainte de sauna, poti face un dus fierbinte pentru a-ti deschide porii. Astfel, sedinta de sauna va fi mult mai eficienta.
  • Daca simti ca te incalzesti insa nu transpiri, poti incerca sa-ti stimulezi pielea prin frecari blande ale coapsei, bratelor si abdomenului.
  • Incepe treptat. Daca nu ai mai incercat pana acum sauna, incepe cu sedinte mai scurte. In general, timpul recomandat de stat in sauna este de 15-20 de minute. Acesta poate fi impartit in reprize de 3-5 minute, intre care iti poti raci corpul cu apa calduta.
  • Dupa sauna, stai cateva minute pentru a lasa corpul sa se raceasca treptat si pentru a te relaxa.

In general ar fi bine sa alegi un centru de ingrijire curat, ce ofera conditii bune de sauna. De asemenea, intereseaza-te inainte ce fel de saune ofera. Sauna uscata este mult mai greu de suportat decat cea umeda sau cea cu infrarosu.

Anunțuri